Кафера психології НТУ — старт великого шляху!
Кафедра психології Навчально-наукового Київського інституту водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного Національного транспортного університету готує висококваліфікованих фахівців, які володіють сучасними методами діагностики, консультування та психокорекції. Студенти здобувають фундаментальні знання з загальної, соціальної, клінічної, вікової та організаційної психології, а також практичні навички роботи з різними категоріями населення.
Особлива увага приділяється науковій діяльності: студенти та викладачі кафедри беруть участь у дослідницьких проєктах, конференціях, публікують статті у фахових виданнях, функціонують два студентських наукових гуртки. Це сприяє формуванню критичного мислення, розвитку аналітичних здібностей та підготовці до подальшої наукової кар’єри.
Обираючи навчання на кафедрі психології, ви обираєте шлях професійного зростання, гуманізму та служіння суспільству.
Головною метою подальшого розвитку кафедри психології є зміцнення потенціалу кафедри щляхом підвищення кваліфікації викладачів кафедри, удосконалення наукової та науково-методичної роботи, оптимізація освітнього процесу з метою підвищення ефективності підготовки висококваліфікованих фахівців.
ІСТОРІЯ ТА МІСІЯ
Кафедра психології була створена внаслідок реорганізації кафедри соціально-гуманітарних дисциплін у 1999 році. Освітній процес організований з урахуванням сучасних вимог до підготовки фахівців у галузі психології, поєднує академічну фундаментальність і практичну спрямованість, зорієнтований на формування особистісних і професійних компетентностей майбутніх психологів.
Пріоритетними для кафедри вбачаються наступні напрямки діяльності:
— формування у здобувачів вищої освіти загальних та спеціальних (фахових) компетентностей для забезпечення їх конкурентоздатності на ринку праці, диверсифікацію освітніх програм та відповідних робочих навчальних програм у відповідності до нових суспільних викликів і потреб;
— здійснення науково-дослідницької роботи, посилення публікаційної активності науково-педагогічних працівників, оприлюднення результатів наукових досліджень у фахових виданнях, у тому числі, у виданнях, що індексуються у науковометричних базах Scopus та Web of Science;
— організацію виховної роботи зі здобувачами вищої освіти для формування культури інтелектуальної свободи, дисциплінованості та організованості, поваги до прав і свобод усіх учасників освітнього процесу;
— сприяння творчому розвитку та підвищенню професійної кваліфікації науково-педагогічних працівників, підготовку кадрового резерву кафедри з числа здобувачів ступеня доктора філософії;
— налагодження співпраці із зарубіжними науковцями з метою виконання спільних наукових досліджень та публікацій їх результатів у рейтингових журналах;
— профорієнтаційну роботу як зі здобувачами вищої освіти, які навчаються за освітніми програмами, що реалізуються на кафедрі, так і з потенційними абітурієнтами.
Реалізація головних завдань концепції розвитку кафедри психології сприятиме створенню необхідних умов для вдосконалення освітнього процесу, подальшого розвитку наукових досліджень, розширення та більш ефективного співробітництва з Міністерством освіти і науки, міжнародними освітніми організаціями і установами.
КЕРІВНИЦТВО КАФЕДРИ
В.о. завідувача кафедри – Скляренко Інна Юріївна, кандидат педагогічних наук, доцент
Заступник завідувача кафедри з наукової роботи – Хомерікі Олена Андріївна, доктор соціологічних наук, професор, професор кафедри психології
Заступник завідувача кафедри з навчально-методичної роботи – Погрібна Дар'я Владиславівна, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри психології
ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ
Кафедра психології готує фахівців трьох рівнів вищої освіти:
- перший (бакалаврський), освітньо-професійна програма «Практична психологія»
Програма розроблена відповідно до місії та стратегії Національного транспортного університету, спрямована на формування у бакалаврів основних компетенцій психолога, здатного до надання кваліфікованої психологічної допомоги фізичним особам, організаціям, окремим групам населення, самостійної роботи, набуття додаткових кваліфікацій. Метою навчання є підготовка конкурентоспроможного фахівця в галузі психології, що володіє необхідними компетентностями для ефективної реалізації основних видів професійної діяльності психолога (психодіагностичної, психокорекційної, психоконсультативної, просвітницько-профілактичної) в різних сферах життєдіяльності з врахуванням потреб і запитів сучасного ринку праці регіонального та загальнодержавного масштабу. Акцент в освітній програмі зроблено на практичному аспекті професійної діяльності, набутті відповідних компетентностей та програмних результатів фахівцями, що зумовлює її унікальність. Набуті компетентності та програмні результати навчання забезпечують випускникам можливість працевлаштування у державних та приватних закладах і установах, пов’язаних з наданням психологічної допомоги, а також продовження навчання за другим (магістерським) рівнем вищої освіти.
- другий (магістерський), освітньо-професійна програма «Практична психологія»
Освітньо-професійна програма «Практична психологія» підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) розроблена кафедрою психології Навчально-наукового Київського інституту водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного.
Метою освітньо-професійної програми є підготовка здобувачів вищої освіти до самостійної професійної діяльності, що вимагає поглибленої фундаментальної підготовки до майбутньої наукової, педагогічної, професійної діяльності; формування конкурентоспроможного фахівця, здатного вирішувати комплексні завдання в різних галузях та сферах життєдіяльності людини, спираючись на відповідні компетентності інноваційного характеру. Програма орієнтована на формування та розвиток професійної компетентності для здійснення викладацької, дослідницької та практичної діяльності у галузі психології; навчання рішенню комплексних, складних і спеціальних завдань в системі освіти, адміністративного обслуговування, охорони здоров’я та надання соціальної допомоги, робота у суспільних і громадських, науково-дослідних і інших організаціях, які здійснюють психологічну допомогу.
- третій (освітньо-науковий рівень) доктор філософії, освітньо-наукова програма «Психологія»
Метою освітньо-наукової програми «Психологія» програми є підготовка висококваліфікованого, конкурентоспроможного, інтегрованого у світовий освітньо-науковий простір фахівця, здатного розв’язувати значущі проблеми на основі переосмислення наявних та створення нових знань та/або прикладних аспектів, здійснювати науково-дослідницьку, науково-педагогічну, проєктну діяльність з урахуванням принципів академічного лідерства, інноваційності та динаміки суспільних змін у галузі психології. Програма орієнтована на здобуття аспірантами компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, вирішення комплексних проблем у сфері професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності, виконання власного наукового дослідження, результати якого міститимуть наукову новизну і можуть використовуватися у практичній діяльності психологів.
Вчене звання: доцент
Освіта — 11 вищих.
Участь у професійних об’єднаннях:
1.Член-кореспондент Транспортної Академії України. Диплом № 1910 від 08 червня 2018 року;
3. Дійсний член Асоціації слов’янських професорів. Посвідчення №109;
Наукова діяльність:
Автор понад 80 публікацій наукового та навчально-методичного характеру, у тому числі наукові праці, опубліковані у вітчизняних рецензованих фахових виданнях, реферативній базі даних SCOPUS, наукометричних базах даних Index Copernicus, Academic resource index (Research Bible). та ін. Має 5 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір та 7 колективних патентів на винахід в тому числі патентів на корисну модель.
Сфера наукових інтересів:
Професійна компетентність фахівця; професіоналізація; становлення особистості фахівця; психологія особистості; пошук ефективних методів і моделей управління складними соціально-технічними системами; формування технічної компетентності майбутніх фахівців; професійна підготовка, внутрішня система забезпечення якості освіти; формування інноваційного освітнього середовища.
Підвищення кваліфікації:
– Всеукраїнський курс науково-педагогічного підвищення кваліфікації «Публічна політика як предмет викладання в галузях знань 03 “Гуманітарні науки” та 05 “Соціальні та поведінкові науки”» / Національний університет «Одеська юридична академія»; Центр українсько-європейського наукового співробітництва (180 годин / 6 кредитів ЄКТС) 6 березня – 16 квітня 2023 Свідоцтво № ADV-060325OLA
– Сертифікат участі “Methodologikal and attitudinal principles of classical science” Сертифікат від 14 березня 2023 року. Загальна кількість учбових годин – 12 годин / 0,4 кредитів ЄКТС.
– Участь у вебінарі для педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти «Конфіденційність, безпека і захист інформації у використанні цифрових інструментів GOOGLE», який відбувся 20 березня 2023 року за №ДБІ2023-ВФБГ-1666. Загальна кількість учбових годин – 2 години / 0,06 кредитів ЄКТС.
– Підвищення кваліфікації “Infrastructure development training”, (February 20-April,11, 2023), Vilnuis, Lithuania. Загальна кількість учбових годин – 180 годин / 6 кредитів ЄКТС
– Підвищення кваліфікації Міністерство цифрової трансформації України “Прогресильні:” “Штучний інтелект та майбутнє освіти” Загальна кількість учбових годин – 30 годин /1 кредит ЄКТС Серифікат: ШІ-1779 від 23.11.2023
– Підвищення кваліфікації у Навчально-науковому Київському тренажерному центрі підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій. Загальна кількість годин 90/, ЄКТС –3 Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 34/23 ПК від 17 листопада 2023 року;
– Тренінговий курс «Інтелектуальна власність та новітні технології для закладів вищої освіти» Загальна кількість учбових годин – 30 годин / 1 кредит ЄКТС Серифікат: № 0313 від 22.07.2024, виданий УНОІВІ.
– Підвищення кваліфікації за програмою: «Практична психологія: теорія і практика з основними методами психології». Загальна кількість учбових годин – 180 годин / 6 кредитів ЄКТС Свідоцтво № МV-251576-051 від 01.12.2024.
Державні та відомчі нагороди:
Подяка ректора Державного університету інфраструктури та технологій (наказ №05-04-185/з від 04.10.2017)
Подяка Міністерства освіти і науки України (наказ МОН №128-к від 27.03.2019р.)
Грамота Міністерства освіти і науки України (наказ МОН №150-к від 15.06.2020р.)
Почесна грамота Міністерства освіти і науки України (наказ МОН №150-к від 15.06.2020 р.)
Член редколегії:
– З 2016 року по теперішній час – Член редколегії Наукового віснику Льотної академії Національного авіаційного університету Серія Педагогічні науки. http://ksgn.hol.es/ru/sostav-redkollegyy-4/
– З 2017 року по теперішній час Член редколегії журналу «Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка» https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/Editorialcollege
Дисципліни, які викладає: «Інтелектуальна власність та авторське право», «Психологія емоційного інтелекту» «Педагогіка та психологія вищої школи», «Гендерна психологія», «Психологія молодіжних субкультур», «Тілесно-орієнтований тренінг», «Психологічна служба» «Основи коучингу»
Наукові профілі:
Scopus ID — 57203656041;
Google Scholar
Освіта — вища
Участь у професійних об’єднаннях:
1. Член Соціологічної асоціації України.
2. Керівник робочої групи зі створення Науково-дослідного комітету Соціологічної асоціації України з питань соціології транспорту.
3. Академік академії наук вищої школи України, відділення політології, соціології. Диплом № 369 від 14 грудня 2019 року.
Наукова діяльність:
Автор понад 100 наукових праць серед яких 3 монографії, одноосібна -«Модернізація вищої освіти в Україні: соціологічний аналіз», в співавторстві – «Understanding Higher Education/ Khomeriki O., Yahodzinskyi S., Stryhul M., Romanenko Yu., Lyasota L. – Riga: LAP Lambert Academic Publishing, публікації у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science (9 статей) та Core Collection, навчально-методичні посібники.
Сфера наукових інтересів:
Соціологія освіти, соціологія транспорту; соціологія мистецтва, соціальні зміни та модернізації українського суспільства, зокрема вищої освіти; політика у сфері освіти, Центрально-Східна та Західна Європа; соціологія культури; педагогічна галузь; сфера соціології праці та управління; психологія особистості.
Підвищення кваліфікації:
– Дистанційні курси на платформі онлайн-освіти COURSERA. University of California, Irvine division of continuing education / Каліфорнійський університет в Ірвайні, Відділ неперервної освіти. 07.04.2020–20.04.2020 (30 годин / 1 кредит ЄКТС). Сертифікат про успішне проходження навчання від 20.04.2020.
– University of Amsterdam / Амстердамський університет. 07.04.2020–10.06.2020 (30 годин / 1 кредит ЄКТС). Classical Sociological Theory / Класична соціологічна теорія. Сертифікат про успішне проходження навчання від 10.06.2020.
– Підвищення кваліфікації за програмою:«Практична психологія: теорія і практика з основними методами психології» Загальна кількість учбових годин – 180 годин / 6 кредитів ЄКТС № МV-251576-056 від 01.12.2024
Державні та відомчі нагороди:
Подяка Міністерства освіти і науки України (наказ МОН №294-к від 26.07.2021).
Член редколегії:
Член редакційної колегії фахового збірника «Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики» http://soctech-journal.kpu.zp.ua/redkolegiya
Дисципліни, які викладає: «Соціальна психологія», «Психологія впливу» «Психологія сім’ї «Соціалогія», «Методологія та організація наукових досліджень та методика викладання», «Тренінг Self-менеджмент” (управління власнм життям) «Психологія травми» «Психологія стосунків»
Наукові профілі:
Scopus ID: 57204211264;
Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=V83T7VEAAAAJ&hl=ru
ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3702-0390
Профіль ResearchGate: www.researchgate.net/profile/Khomeriki_Olena
Освіта — вища
Участь у професійних об’єднаннях:
Дійсний член-засновник Українського філософсько-економічного наукового товариства; посвідчення №104;
Наукова діяльність:
Автор понад 30 публікацій наукового та навчально-методичного характеру, у тому числі наукові праці, опубліковані у вітчизняних рецензованих фахових виданнях, реферативній базі даних SCOPUS, наукометричних базах даних Index Copernicus, Academic resource index (Research Bible). та ін.
Сфера наукових інтересів:
Теоретична філософія; історія філософії; українська філософія; теорія нації; історія та культура України; етика, естетика, культурологія; культурологія та теорія творчості; психологія особистості.
Підвищення кваліфікації:
– Підвищення кваліфікації в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка за програмою підвищення кваліфікації в науково-дослідній, навчально-методичній, організаційній діяльності з 27.09.2024 по 29.11.2024 в обсязі 180 годин, сертифікат №056/1081
– Підвищення кваліфікації за програмою: «Практична психологія: теорія і практика з основними методами психології». Загальна кількість учбових годин – 180 годин / 6 кредитів ЄКТС Свідоцтво № МV-251576-067 від 01.12.2024.
Державні та відомчі нагороди:
Подяка КІВТ ДУІТ за сумлінну працю, високий професіоналізм, відданість справі та вагомий внесок у підготовку фахівців для транспортної інфраструктури (2021)
Дисципліни, які викладає: «Філософія», «Філософські проблеми наукового пізнання», «Історія та культура України» «Культурологія», «Історія психології», «Психологія особистості», «Соціологія».
Наукові профілі:
Scopus ID — 57225046584;
Google Scholar
https://scholar.google.com/citations?user=a6ULSAMAAAAJ&hl=uk
Освіта: 2 вищі
Наукова діяльність:
Є автором численних наукових праць, опублікованих у фахових виданнях України та за кордоном, зокрема у журналах, що індексуються в міжнародних базах. Наукові інтереси зосереджені на вивченні актуальних проблем сучасної психології, психоемоційного розвитку особистості, психологічного консультування та психотерапії. Постійна участь у всеукраїнських і міжнародних конференціях, з публікацією тез та статей, рецензування наукових робіт, активне поєднання наукової та педагогічої діяльності.
Підвищення кваліфікації:
– Вищий навчальний заклад «Київський університет ринкових відносин» у формі товариства з обмеженою відповідальністю. 12 СС (код ЄДРПОУ 020304941) 056405, реєстраційний номер 93/21, 20.05 2021 року;
– Міжнародне стажування за участю в проєкті у період із 26 вересня по 6 листопада 2022 року в Куявському університеті у Влоцлавеку (Республіка Польща) на тему “Формування конкурентоспроможного фахівця як головна мета новітньої юридичної освіти” Сертифікат № LSI-260948-KSW від 06.11.2022;
– Сертифікат АР 720/0011-23 навчання за програмою Всеукраїнського форуму «Дні освітнього лідерства». Обсяг – 1 кредит ЄКТС, 2023 р.;
– Сертифікат, курсу «Травматичний досвід і ПТСР: інструментарій для психотерапевта» від 20.06.2023
– Сертифікат ЗАСВІДЧУЄ, курсу “Критичне мислення для освітян”. Кількість годин – 30 годин (1 кредит ЄКТС) від 20.06.2023 р.;
– Участь у роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції «Захист психічного здоров’я учасників освітнього процесу в умовах війни та повоєнного часу» 05.05.2023 ВК No 344/23 м. Кропивницький 05 травня 2023 року (4 год. – 0,13 кредита ECTS);
– Сертифікат засвідчує, курсу підвищення кваліфікації «Вчитель 2.0: онлайн-курс із професійного розвитку та наставництва» [тривалість- 30 годин / 1кредит ЕКТС] та здобув/-ла знання та навички зпрофесійного розвитку та наставництва педагогів, 2024 р.;
– Курс підвищення кваліфікації вчителів та викладачів фахової освіти за видом «онлайн-курс» «Школа стійкості» [тривалість – 30 годин / 1кредит ЄКТС] 2025 р.
Наукові інтереси:
Сфера наукових інтересів охоплює широкий спектр міждисциплінарних досліджень на перетині психології, права та діяльності спеціальних служб. У центрі уваги перебувають психологічні закономірності формування, функціонування та деформації професійної свідомості й поведінки працівників сектору безпеки, зокрема охоронців, співробітників приватних охоронних структур, а також представників правоохоронних та розвідувальних органів. Особлива увага приділяється аналізу емоційно-вольових якостей, стресостійкості, схильності до ризику, адаптаційного потенціалу та рівня розвитку морально-правової рефлексії у фахівців, що здійснюють охоронну, оперативну, аналітичну чи контррозвідувальну діяльність. Дослідження включають глибоку оцінку впливу екстремальних та граничних умов служби на когнітивні процеси, пам’ять, увагу, сприймання загроз, формування психологічної готовності до дій у кризових і конфліктних ситуаціях, що супроводжуються підвищеним рівнем невизначеності, ризику чи морального вибору. Значне місце у наукових інтересах посідає проблематика девіантної поведінки, юридичної відповідальності в умовах професійної деформації, феномени групової динаміки у замкнених колективах, а також маніпулятивна та протидиверсійна психологія в системі протидії загрозам національній безпеці.
Особливе значення надається вивченню психологічних механізмів ухвалення рішень у правозастосовчій діяльності, формуванню професійної ідентичності співробітників охоронних структур та спецслужб, ролі інституційної довіри, морально-етичних установок і легітимності застосування сили в межах правового поля. Водночас у полі наукової уваги знаходяться питання психологічної підготовки, професійного добору, психодіагностики, тренінгової роботи й моделювання професійних ситуацій, спрямованих на підвищення ефективності охоронної діяльності в умовах правової держави.
Член редколегії:
– З 2016 року по теперішній час Член редколегії реферативно-наукового інтернет-журналу «Судово-психологічна експертиза. Застосування поліграфа і спеціальних знань в юридичній практиці» https://portal.issn.org/resource/ISSN/2521-1463
Дисципліни, які викладає: «Клінічна та патопсихологія», «Психологія девіантної поведінки», «Психологія молодіжних субкультур», «Кризова психологія», «Патопсихологія та клінічна психологія», «Експериментальна психологія та методологія психологічних досліджень», «Медіа», «Психологія стресу та адаптацій», «Практикум з групової психокорекції», «Психологія лідерства», «Диференціальна психологія», «Реабілітаційна психологія», «Психологія професійного вигорання», «Основи психотерапії», «Сучасні проблеми психотерапії та психокорекції», «Реабілітаційна психологія».
Наукові профілі:
ORCID
https://orcid.org/0000-0003-3094-5104
Google Scholar
https://scholar.google.com/citations?user=jZV-L6AAAAAJ&hl=uk
Освіта – 3 вищих
Участь у професійних об’єднаннях:
Член громадської спілки «Національна психологічна асоціація України», https://www.npa-ua.org/reyestr-psihologiv.
Наукова діяльність:
Автор понад 20 публікацій наукового та навчально-методичного характеру у галузі психології та педагогіки вищої школи.
Сфера наукових інтересів:
Професійна компетентність фахівця; професійна підготовка майбутніх фахівців водного транспорту; становлення особистості фахівця; психологія особистості; психологія вікового розвитку.
Підвищення кваліфікації:
Викладає навчальні дисципліни – «Психологія», «Психологія управління», «Психологія морської галузі», «Психологія за професійним спрямуванням», «Тренінг командоутворення», «Тренінг особистісного зростання», «Вступ до спеціальності», «Психологія вікового розвитку».
Наукові профілі:
Google Scholar:
https://scholar.google.com/citations?user=Vh7eU-QAAAAJ&hl=uk&authuser=2
ORCID:
Освіта — 2 вищих.
Участь у професійних об’єднаннях:
1.Дійсний член ГО Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій з 2017 року
2. Дійский член Української асоціації емоційно-фокусованої терапії з 2021 року
3. Дійсний член Британського центру емоційно-фокусованої терапії у Великій Британії з 2022 року
4. Дійсний член International Centre for Excellence in Emotionally Focused Therapy(ICEEFT) з 2022 року
5. Дійсний член ГО Ла Страда України з 2016 року
Підвищення кваліфікації:
– Підвищення кваліфікації за програмою: «Практична психологія: теорія і практика з основними методами психології». Загальна кількість учбових годин – 180 годин / 6 кредитів ЄКТС Свідоцтво № МV-251576-056 від 01.12.2024.
– Медіатор, тренер – медіатор (сертифікат Міністерства освіти і науки України).
– Курси надання першої домедичної допомоги (сертифікат Мальтійської служби допомоги в Україні).
– Червень 2016 – липень 2019 – навчальна програма Української Спілки Психотерапевтів – психотерапія дітей та підлітків в психоаналітичній парадигмі.
– Майндфулнес. Техніки саморегуляції – Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій.
– Діагностичний центр «Профкар’єра -UA » – основи практичного використання. Центр тестування та розвитку МГУ «Гуманітарні технології» офіційне представництво в Україні.
– Навчальний курс «Створення цілісності через соматичні рухи»- Katya Kolcio,Weslean University,USA.- «Робота з психотравмою в гештальті» .
– ОБСЄ (Організація безпеки і співробітництва в Європі). Тренінг тренерів з надання психологічної допомоги внутрішньо – переміщеним особам.
– Інститут психологічного здоров’я Українського Католицького Університету. Програма «Діти і Війна»
– Навчання кризового консультування. Словацька кризова психологічна служба «Блакитний ангел», МФ «Карітас України».
– Українське суспільство психотерапевтів «Робота з травмою та ПТСР у гештальт-підході».
– Українська військово-медична академія. Курс психотерапії.
– Європейський центр практичної психології. Навчальна програма по методу рефлексивно-діагностичних розстановок «Робота з іграшками».
Тренінги та короткострокові програми: казкотерапія; пісочна терапія; метафоричні карти; кризове консультування, робота з травмою та ПТСР в арт-терапії, КПТ.
Державні та відомчі нагороди:
– Грамота Міністерства освіти і науки України Наказ Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти” МОН України від 29.06.2022р № 33
– Подяка Національної Гвардії України (командування факультету підготовки фахівців для Національної Гвардії України, Полковник А.О. Пожидаєв) 06.02.2015р.
– Подяка ГО Ла Страда Україна 14 грудня 2017р.
– Подяка Української Спілки Психотерапевтів, грудень 2014р.
– Подяка ГО Української асоціації фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій грудень 2014р.
Дисципліни, які викладає: «Психологія емоційного інтелекту» «Психологія стресу та адаптацій», «Гендерна психологія», «Психологія молодіжних субкультур», «Тілесно-орієнтований тренінг», «Психологічна служба», «Основи коучингу», «Психологія конфлікту та медіаторство», «Комунікативний тренінг», Основи психотерапії», «Психологія професійного вигорання», «Практикум з групової психокорекції»
Наукові профілі:
Освіта — 4 вищих.
Участь у професійних об’єднаннях:
1. Член-кореспондент Транспортної Академії України. Диплом № 1889 від 08 червня 2018 року;
2. Дійсний член Асоціації слов’янських професорів. Посвідчення №121;
Наукова діяльність:
Автор понад 30 публікацій наукового та навчально-методичного характеру, у тому числі наукові праці, опубліковані у вітчизняних рецензованих фахових виданнях, реферативній базі даних SCOPUS, наукометричних базах даних Index Copernicus, Academic resource index (Research Bible). та ін. Має 3 свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір та 3 колективних патентів на винахід в тому числі патентів на корисну модель.
Сфера наукових інтересів:
Професійна компетентність фахівця; професіоналізація; становлення особистості фахівця; психологія особистості; пошук ефективних методів і моделей управління складними соціально-технічними системами; формування технічної компетентності майбутніх фахівців; професійна підготовка, внутрішня система забезпечення якості освіти; формування інноваційного освітнього середовища.
Підвищення кваліфікації:
– Підвищення кваліфікації за програмою: «Практична психологія: теорія і практика з основними методами психології» Загальна кількість учбових годин – 180 годин / 6 кредитів ЄКТС № МV-251576-051 від 01.12.2024р.;
– Участі у тренінгу «Долаємо гендерні стереотипи разом» (м. Київ / Освітній Центр Верховної Ради України, 23.05.2023 р.) (3 години / 0,1 кредита ЄКТС), сертифікат №10037-т/2024 від 08.11.2.24 р.;
– Навчання за програмою перевірки знань нормативно-правових актів з охорони прац, електробезпеки, пожежної безпеки, санітарного та гігієнічного забезпечення, техногенної безпеки та надзвичайних ситуацій на виробництві, надання домеличної допомоги потерпілим від нещасного випадку. Посвідчення №105-29/01/2025/1 від 29.01.2025, видане ТОВ “Полісся-промбезпека
Державні та відомчі нагороди:
Подяка ректора Державного університету інфраструктури та технологій,
Подяка Міністерства освіти і науки України,
Грамота Міністерства освіти і науки України,
Почесна грамота Міністерства освіти і науки України.
Дисципліни, які викладає: «Психологія конфлікту» «Педагогіка та психологія вищої школи», «Методика проведення психологічної експертизи в різних галузях», «Психологічна служба»
Наукові профілі:
Scopus ID — https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57209266107
Google Scholar – https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=SSrZ2QIAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate
Освіта — диплом кандидата наук ДК № 040995, дата видачі 28.02.2017, Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України (тема дисертації «Психолого-педагогічні основи формування іншомовної компетентності майбутніх моряків»);
диплом номер а-149, дата видачі 27.08.1984, Київський державний педагогічний інститут іноземних мов.
Участь у професійних об’єднаннях:
1. Дійсний член міжнародної асоціації викладачів морської галузі (International Maritime Lecturers Association ) A Letter of IMLA membership confirmation 12.01.2022 Secretariat Office International Maritime Lecturers Association (IMLA) Shanghai 201306, China) http://www.imla.co/
2. Дійсний член американської асоціації психологів «American Psychological Association». Членський квиток С 2103692412
3. Член Української асоціації перекладачів (Сертифікат №15.5.0312/2024).
4. Член громадської організації «Українське відділення Міжнародної асоціації викладачів англійської мови як іноземної» Посвідчення FM 0681
Наукова діяльність:
автор понад 50 публікацій, з них понад 40 наукового та 10 навчально-методичного характеру. Праці опубліковані у вітчизняних (категорія Б “Психологія”), міжнародних рецензованих фахових виданнях та виданнях, включених до наукометричної бази Web of Science та Scopus.
Наукові розробки були представлені на міжнародних конференціях, організованих Міжнародним морським університетом (WMU).
Сфера наукових інтересів:
Психолінгвістика, педагогічна психологія, морська психологія, методика викладання у ЗВО.
Підвищення кваліфікації:
– ERASMUS+ Staff Teaching Mobility . Certificate of Attendance 08000-10.2.2/20 . Сертифікат видано 28.04.2023, Рига.
– ДЗВО “Університет менеджменту освіти” Сертифікат № 2388/22-ВУ . Курс “Технології створення навчального відео”(1 кредит-30 годин). М.Київ, 25 травня 2022р.
– ДЗВО “Університет менеджменту освіти” Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 35830447/1240-22 . Курс “Проектування та створення електронних навчальних курсів “( 5 кредитів-150 годин). М.Київ, 9 вересня 2022р..
– Підвищення кваліфікації науково-педагогічного персоналу закладів вищої освіти для підтвердження професійної компетентності моряків (3 кредити ) Свідоцтво про підвищення кваліфікації СП 32/23 ПК , видано 11 листопада 2023.
Державні та відомчі нагороди: – має звання «Заслужений науково-педагогічний працівник водного транспорту Київського інституту водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного» та подяки від ректорату ДУІТ.
Дисципліни, які викладає:
– англійська мова викладання: «Психолінгвістика», «Психологія комунікації в організаціях»;
– українська мова викладання: «Психологія бізнесу», «Психологія управління», «Основи психологічного консультування», «Психологічна служба».
Наукові профілі:
Scopus ID —57221444251;
Google Scholar—https://scholar.google.com/citations?user=3SryqR8AAAAJ
ORCID — https://orcid.org/0000-0003-4428-5784
Web of Science —
https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAD-1665-2019
Освіта — 3 вищих.
Участь у професійних об’єднаннях:
1.Член-кореспондент Транспортної Академії України. Диплом № 2025 від 07 червня 2019 року;
2. Експерт Фонду незалежних експертиз;
3. Експерт Фонду національних досліджень.
Наукова діяльність:
Автор понад 60 публікацій наукового та навчально-методичного характеру, у тому числі наукові праці, опубліковані у вітчизняних рецензованих фахових виданнях, реферативній базі даних SCOPUS, наукометричних базах даних Index Copernicus, Academic resource index (Research Bible). та ін. Має 1 свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір .
Сфера наукових інтересів: загальна психологія; психологія особистості; психосоматика; внутрішня система забезпечення якості освіти; академічна доброчесність; психологія конфлікту.
Підвищення кваліфікації:
Член редколегії:
З 2018 року по теперішній час – Член редколегії фахового видання з права ДИКТУМ ФАКТУМ. https://df.duit.in.ua/index.php/dictum/redaction
Дисципліни, які викладає: «Загальна психологія», «Психодіагностика», «Психофізіологія та психосоматика», «Психологія конфлікту та медіаторство»
Наукові профілі:
Scopus ID —5721692022
Google Scholar https://scholar.google.com/citations?user=pMrOS1YAAAAJ&hl=uk
Науково-педагогічний персонал кафедри активно поєднує викладацьку роботу із науковою діяльністю, що сприяє підвищенню рівню ефективності навчального процесу. Стратегія кафедри реалізуються шляхом інтеграції навчання і практики, повного та ефективного застосування всіх елементів навчально-виховного процесу із врахуванням можливостей сучасних інноваційних та інформаційних технологій.
Викладачі кафедри проводять наукові дослідження в галузі філософських, педагогічних, психологічних та економічних наук, публікують свої статті та виступають із доповідями на наукових конференціях усіх рівнів – від університетських до міжнародних. Колектив кафедри працює над комплексною науково-дослідною темою «Вдосконалення системи професійної підготовки фахівців у галузі психології».
Основними формами наукової діяльності науково-педагогічного персоналу кафедри психології є:
— підготовка дисертаційних робіт на здобуття наукового ступеню доктора філософії викладачами кафедри;
— написання підручників, навчальних посібників, монографій, конспектів лекцій, наукових статей тощо;
— участь науково-педагогічного персоналу кафедри у всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференціях;
— стажування науково-педагогічного працівників кафедри;
— залучення здобувачів до наукової роботи та ін.
На базі кафедри функціонують студентські наукові гуртки:
«Психотерапія в дії» (керівники: доцент Ганношина І.М., асистент Буковська В.М.)
«Соціально-гуманітарні студії» (керівники: доцент Погрібна Д.В., доцент Кулінченко О.С.)
Матеріально-технічне забезпечення кафедри психології є ключовою передумовою якісної організації освітнього процесу та важливою складовою системи забезпечення якості вищої освіти. Наявна інфраструктура кафедри охоплює технічні, інформаційні, методичні та організаційні ресурси, що забезпечують ефективну реалізацію освітніх програм, формування професійних компетентностей здобувачів освіти та підтримку науково-методичної діяльності викладачів.
Матеріально-технічні ресурси кафедри забезпечують можливість повноцінного проведення лекційних, практичних, семінарських, тренінгових, діагностичних і консультаційних занять, використання сучасних технічних засобів навчання, цифрових платформ, мультимедійного обладнання та інтернет-ресурсів, організації середовища, що відповідає вимогам доступності, безпеки, інклюзивності та етичним стандартам психологічної практики, методичної, наукової та проєктної діяльності викладачів і здобувачів освіти.
Кафедра системно оновлює і розширює матеріально-технічну базу з урахуванням вимог акредитації, розвитку технологій та потреб здобувачів освіти. Постійно поповнюється навчально-методичне забезпечення, удосконалюється технічне обладнання, оптимізується освітній простір та створюються умови для використання сучасних психодіагностичних, психокорекційних і консультаційних методів.
Таке комплексне забезпечення формує сучасне освітнє середовище, сприяє розвитку практичних навичок, підтримує академічну доброчесність і забезпечує високий рівень підготовки фахівців у галузі психології.
Призначений для проведення індивідуальних та групових психодіагностичних обстежень, психометричних вимірювань, аналізу особистісних, когнітивних та емоційно-вольових характеристик здобувачів освіти. Його діяльність спрямована на забезпечення якісної професійної підготовки майбутніх психологів, формування практичних навичок застосування психодіагностичних методик, а також надання психологічної допомоги у межах освітнього процесу. Приміщення обладнане робочими місцями для психолога та респондентів, персональним комп’ютером, принтером, , канцелярським приладдям та матеріалами для проективних методик.
Кабінет оформлений відповідно до гігієнічних і психологічних вимог: забезпечено належне освітлення, тишу, комфортну температуру, нейтральну кольорову гаму, наявність кімнатних рослин та елементів декору, що сприяють створенню атмосфери психологічного комфорту й довіри.
Кабінет активно використовується в освітньому процесі під час проходження навчально-психодіагностичної та психокорекційної практики здобувачами вищої освіти за освітньою програмою «Практична психологія».
На базі кабінету студенти оволодівають навичками проведення психологічного тестування, інтерпретації результатів, складання психодіагностичних висновків і формування рекомендацій для подальшої корекційно-розвивальної роботи, використовується для демонстрації психодіагностичних методик, проведення навчальних занять, майстер-класів, тренінгів і роботи студентських наукових гуртків.
Призначений для проведення індивідуальної психологічної роботи зі здобувачами освіти, викладачами та іншими учасниками освітнього процесу. Його діяльність спрямована на створення умов для надання кваліфікованої психологічної допомоги, проведення психокорекційних і психотерапевтичних заходів, формування у студентів практичних навичок консультування, саморегуляції, розвитку емоційного інтелекту та психологічної компетентності.
Кабінет оснащений усім необхідним для організації професійної діяльності практичного психолога: робочим місцем для консультанта, зоною для індивідуального спілкування, аудіо- та відеотехнікою для запису або демонстрації психотерапевтичних сесій (за згодою учасників).
Для забезпечення конфіденційності в кабінеті дотримано вимоги щодо звукоізоляції, створено сприятливий психологічний мікроклімат — використано спокійну кольорову гаму, приглушене освітлення, рослини, елементи арт-дизайну. Це сприяє відкритому спілкуванню, емоційному розвантаженню та встановленню довірливого контакту між психологом і клієнтом. Кабінет активно використовується в освітньому процесі під час проходження практик студентів за освітньою програмою «Практична психологія». На базі кабінету студенти навчаються застосовувати техніки індивідуального й групового консультування, відпрацьовують навички побудови консультативної взаємодії, аналізу запитів клієнтів, ведення психокорекційних програм і тренінгової роботи.
Призначений для проведення лекційних, практичних, семінарських та інтерактивних занять. Приміщення забезпечує комфортні умови для організації освітнього процесу, сприяє формуванню у студентів професійних компетентностей і розвитку практичних навичок у сфері психології. Аудиторія обладнана сучасними технічними засобами навчання: мультимедійним проєктором, комп’ютером із доступом до мережі Інтернет, екранами для демонстрації презентаційних матеріалів, звуковою апаратурою, фліпчартом та магнітною дошкою. Наявне меблеве забезпечення (столи, стільці, кафедра викладача) відповідає вимогам ергономіки та санітарно-гігієнічним нормам.
У приміщенні створено комфортне освітнє середовище: забезпечено належне освітлення, вентиляцію, температурний режим, дотримано принципів безпечності та естетичності. Оформлення аудиторії відображає професійно-психологічну спрямованість навчання — розміщено інформаційні стенди, плакати з психологічних дисциплін, цитати відомих учених-психологів, візуальні матеріали з когнітивної, емоційної та соціальної психології. Аудиторія використовується для проведення навчальних занять, тренінгів, ділових ігор, наукових заходів, засідань студентських наукових гуртків, а також презентацій результатів досліджень.
Під час занять активно застосовуються інтерактивні методи навчання, мультимедійні презентації, відеоаналіз, групова робота, обговорення кейсів і рольові моделі поведінки.
Забезпечення належного матеріально-технічного стану аудиторії дає змогу ефективно реалізовувати навчальні плани, впроваджувати інноваційні педагогічні технології та формувати у здобувачів освіти професійно-практичні вміння відповідно до стандартів підготовки майбутніх психологів.
використовується для організації науково-педагогічної діяльності, роботи гарантів освітніх програм, зберігання документації та підготовки викладачів до занять.
Меблеве забезпечення: робочі столи, стільці, шафи й секції для документації, органайзери, бокси для впорядкування документів.
Технічне забезпечення: комп’ютерна техніка, багатофункціональний пристрій принтер/сканер/копіювальний аппарат, високошвидкісний інтернет, мережеві фільтри, подовжувачі, технічні аксесуари.
Особливості організації простору: належне освітлення, вентиляція, температурний режим, раціональне розміщення меблів, інформаційна табличка з номером і призначенням кабінету.
У кабінеті систематизовано зберігаються матеріали щодо реалізації ОПП «Практична психологія», навчально-методичні матеріали та акредитаційна документація.
ОПП "Практична психологія" (ОС "магістр)
1 курс:
ОК2_Методологія_та_організація_наукових_досліджень
ОК3_Психологія_емоційного_інтелекту
ОК4_Філософські_проблеми_наукового_пізнання
ОК5_Психологічна служба(англійською мовою)
ОК6_Психологія_конфлікту_та_медіаторство
ОК7_Психологія лідерства та кар'єри
ОК8_Сучасні проблеми психотераії та психокорекції
ОК9_Тренінг Self-менеджмент (управління власним життям)
ОК10_Емоційно-фокусована психотерапія
2 курс
ОК11_Патопсихологія та клінічна психологія
ОК12_Професійна (психологічна) практика
ОК15_Методичні рекомендації та вимоги до написання магістерської кваліфікаційної роботи _2024
Національний транспортний університет, Навчально-науковий Київський інститут водного транспорту імені гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного, кафедра психології
Адреса: м. Київ, вул. Кирилівська, 9, ауд. 120-А,
в.о. завідувача кафедри Скляренко Інна Юріівна,
старший лаборант Анна Гайдай,
e-mail: kp@ntu.edu.ua
Соціальні мережі:
Instagram: https://www.instagram.com/psychology.ntu/
TikTok: https://www.tiktok.com/@psychology.ntu
Для персоналізації сервісів ми використовуємо файли cookies. Продовжуючи використання сайту, ви погоджуєтеся з цим.